Еліміздегі 431 асфальт-бетон зауытының небәрі 162-сі ғана нормативке сай жұмыс істейді. Ал қалғаны тиісті сертификаттарсыз, ескі жабдықпен және зертханасыз өнім өндіріп келген.
Қазақстандағы ойдым-ойдым, жамау-жамау жолдар халықтың ең жиі көтеретін мәселелерінің бірі. Мемлекет миллиардтап қаржы бөліп жатқанымен, жағдай өзгерер емес. Негізгі себеп – жол төсеу кезінде қолданылатын асфальт-бетон қоспасының сапасы. Ресми дерек бойынша, еліміздегі 431 зауыттың тек 162-сі ғана нормативтік талаптарға сай өнім шығарады. Бұл – бар болғаны 37,5%. Қалғандары – сертификатсыз, ескі құрал-жабдықпен, зертханасыз жұмыс істеп келген. Бұл туралы azattyq-ruhy.kz хабарлады.
2024 жылдан бастап Көлік министрлігі асфальт-бетон зауыттарын толық тексеруге кірісті. Комиссия құрамына Жол активтері сапасының ұлттық орталығы, ҚазжолҒЗИ мен ҚазАвтоЖол мамандары енді. Тексеріс нәтижесінде:
2025 жылы асфальт-бетон зауыттарының саны 431-ге жетіп, былтырғыдан 6% өсті. Министрлік тексерісін жалғастырды. Жаңа мәліметтерге сәйкес:
Бұл өткен жылмен салыстырғанда 10%-ға өсім бар екенін көрсетеді.
Көлік министрлігінің айтуынша, қолданыстағы заңнамада қатаң жазалауға құқықтық негіз жоқ. Қазір ведомство заң жобасын әзірлеп жатыр, оған сәйкес:
Басты мақсат — кәсіпкерлердің құқығын шектемей, жол сапасын жүйелі түрде көтеру.
Талапқа сай емес зауыттарда:
Бұл — асфальт сапасына тікелей кері әсер ететін басты фактор.
Көлік министрлігі асфальт-бетон зауыттарын жыл сайын аттестаттауды жалғастыратынын мәлімдеді. Мақсат – жолдардың сапасын жақсарту, өндірістегі тәртіп пен жауапкершілікті күшейту.