Жолдар неге шұрық-тесік? Шын себеп енді белгілі болды!

Редактор Penalty.kz
16.06.2025, 14:33

Еліміздегі 431 асфальт-бетон зауытының небәрі 162-сі ғана нормативке сай жұмыс істейді. Ал қалғаны тиісті сертификаттарсыз, ескі жабдықпен және зертханасыз өнім өндіріп келген.

azattyq-ruhy.kz

Қазақстан жолдарының шынайы проблемасы – сапасыз асфальт

Қазақстандағы ойдым-ойдым, жамау-жамау жолдар халықтың ең жиі көтеретін мәселелерінің бірі. Мемлекет миллиардтап қаржы бөліп жатқанымен, жағдай өзгерер емес. Негізгі себеп – жол төсеу кезінде қолданылатын асфальт-бетон қоспасының сапасы. Ресми дерек бойынша, еліміздегі 431 зауыттың тек 162-сі ғана нормативтік талаптарға сай өнім шығарады. Бұл – бар болғаны 37,5%. Қалғандары – сертификатсыз, ескі құрал-жабдықпен, зертханасыз жұмыс істеп келген. Бұл туралы azattyq-ruhy.kz хабарлады. 

Министрлік тексерісі: 2024–2025 жылдары не өзгерді?

2024 жылдан бастап Көлік министрлігі асфальт-бетон зауыттарын толық тексеруге кірісті. Комиссия құрамына Жол активтері сапасының ұлттық орталығы, ҚазжолҒЗИ мен ҚазАвтоЖол мамандары енді. Тексеріс нәтижесінде:

  • 404 зауыттың тек 109-ы ғана жарамды деп танылды;
  • Қалғандарына сәйкестікке келтіру ұсынылды;
  • Жергілікті әкімдіктерге сапасыз зауыттардан қоспа сатып алмау жөнінде ескерту жіберілді;
  • Ал талапқа сай зауыттарға министрлік атынан алғыс хаттар берілді.

2025 жылы асфальт-бетон зауыттарының саны 431-ге жетіп, былтырғыдан 6% өсті. Министрлік тексерісін жалғастырды. Жаңа мәліметтерге сәйкес:

  • 162 зауыт нормативке сай;
  • Тағы 127 зауыт ескертуден кейін стандарттарға сәйкестендіру жұмыстарын жүргізген.

Бұл өткен жылмен салыстырғанда 10%-ға өсім бар екенін көрсетеді.

Сапасыз зауыттарға шара қолдану неге қиын?

Көлік министрлігінің айтуынша, қолданыстағы заңнамада қатаң жазалауға құқықтық негіз жоқ. Қазір ведомство заң жобасын әзірлеп жатыр, оған сәйкес:

  • Сапасыз өнім шығаратын зауыттардан асфальт алуға шектеу қойылады;
  • Талапқа сай келмейтін кәсіпорындардың жұмысы уақытша тоқтатылады.

Басты мақсат — кәсіпкерлердің құқығын шектемей, жол сапасын жүйелі түрде көтеру.

Заңсыздықтар неге орын алады?

Талапқа сай емес зауыттарда:

  • Дозатор, термометр секілді құралдар калибрлеуден өтпеген;
  • Сертификат жоқ, зертханалар жұмыс істемейді;
  • Автоматтандырылған мөлшерлеу жүйесі жоқ;
  • Ескі жабдықтар қолданылып келеді.

Бұл — асфальт сапасына тікелей кері әсер ететін басты фактор.

Көлік министрлігі асфальт-бетон зауыттарын жыл сайын аттестаттауды жалғастыратынын мәлімдеді. Мақсат – жолдардың сапасын жақсарту, өндірістегі тәртіп пен жауапкершілікті күшейту.