2025 жылы Формула-1 өзінің 75 жылдығын атап өтуде – дәл осыдан үш ширек ғасыр бұрын алғашқы әлем чемпионаты мәртебесіндегі жарыс Ұлыбритания Гран-приінде, Сильверстоунда өткен болатын. Аңыз осы жерде басталып – 75 жыл өткен соң, дәл сол трассада мерейтойлық маусым қайта жалғасып отыр.
news.sb.by
Бұл аралықта Формула-1 үш ғасырдың ауысуын, механикалық болидтерден гибрид суперкомпьютерлерге дейінгі серпілісті, аңызға айналған пилоттар мен технологиялық төңкерістерді бастан өткерді. Ендеше 1950 жылдан бері әр маусымда не ерекше болды?
Бастау нүктесі: 1950-жылдар
Формула-1 ресми түрде 1950 жылы дүниеге келді. Бұған дейін «Гран-при» форматындағы жарыстар өткенімен, дәл сол жылы бәрі бір чемпионат аясында біріктірілді. Алғашқы чемпион – Джузеппе Фарина («Альфа Ромео»).
Командалар Екінші дүниежүзілік соғысқа дейінгі болидтермен жарысқан, бірақ BRM командасы V16 турбонаддув жүйесімен жаңашылдыққа бет бұрды.
1951 жылы Феррари алғашқы жеңісіне жетсе, 1953 жылы Еуропадан тыс алғашқы Аргентина Гран-приі, ал 1958 жылы алғашқы Африка Гран-приі – Мороккода өтті.
Бұл дәуірде Альберто Аскари, Хуан-Мануэль Фанхио, Майк Хоторн, Тони Брукс сынды есімдер жарқ етті.
Sports Car Digest
1960-жылдар: Қауіпсіздік пен инновация
1961 жылы Стерлинг Мосс бастаған пилоттар қауіпсіздік пен құқық қорғау үшін кәсіподақ құрды.
Джек Брэбэм өз командасын құрса, Колин Чэпмэннің Lotus ұжымы жаңашылдық символына айналды.
1964 жылы Хонда алғаш жапон зауыттық командасы ретінде F1-ге кірді.
1967 жылы Косуорт ДФВ қозғалтқышы дебют жасап, келесі 20 жылда 200-ден астам жеңіске қол жеткізеді.
1968 жылы демеушілік ливреялар мен алғашқы аэродинамикалық қанаттар қолданылды – бұл спорттың коммерциялық дәуірінің бастауы болды.
Фото: F1
1970-жылдар: Экклстоун, Азия және коммерция
1971 жылы Берни Экклстоун Брэбэм командасын сатып алып, Формула-1-ді бизнеске айналдырудың жолын бастады
1974 жылы Ники Лауда Клэй Регаццонидің шәкірті ретінде «Феррари» командасына ауысты.
1976 жылы Ники Лауда ауыр апаттан кейін 40 күн ішінде қайта оралды – Джэймс Хантпен титул үшін күресіп, маусым тарихқа енді.
Сол жылы алғашқы Азия Гран-приі Жапонияның Фудзи трассасында өтті.
1977 жылы Рено турбомотор дәуірін бастаса, Лотус 78 арқылы граунд-эффект технологиясы келді.
Бұл жылдары Жиль Вильнёв, Марио Андретти, Карлос Ройтеман сынды есімдер алдыңғы қатарда болды.
rebrn.com
1980-жылдар: Техникалық серпіліс пен аңыздардың туылуы
1981 жылы Конкорд келісімі бекітіліп, спорттың құқықтық және қаржылық негізі қалыптасты.
1983 жылы Нельсон Пике 1400 ат күшіндегі турбомоторымен чемпион атанды.
1984 жылы Айртон Сенна F1-дегі алғашқы жарысына қатысып, болашақ аңыз ретінде көзге түсті.
1988 жылы Сенна мен Просттың («Макларен») ішкі дуэлі басталды – MP4/4 болиді маусымның 15 жарысын жеңді.
Эдриан Ньюи жобалаған болидтер аэродинамикалық төңкерістің бастамасы болды.
BMW
1990-жылдар: Жұлдыздар қақтығысы
1990 жылы Сенна Жапонияда Ален Простты трассадан ығыстырып, титулды жеңіп алды.
1992 жылы соңғы әйел жүргізуші –Джованна Амати стартқа шығуға тырысты.
1994 жылы Сенна Имолада қаза тапты, бұл спорт әлеміндегі ең ауыр сәттердің бірі болды.
Сол жылы Михаэль Шумахер өзінің алғашқы чемпиондығын иеленіп, жаңа дәуірдің көшбасшысы атанды.
Бұл кезеңде Жак Вильнёв, Дэймон Хилл, Герхард Бергер де F1 тарихында маңызды орын алды.
Getty images/ Norio Koike
2000-жылдар: Ferrari үстемдігі және жаңа брендтер
2000–2004 жылдары Шумахер мен Феррари қатарынан бес титулмен абсолютті басымдық көрсетті.
2004 жылы Ред Булл Jaguar командасын сатып алып, ресми түрде F1-ге қосылды.
2007 жылы Макларен шпиондық жанжалға байланысты $100 млн айыппұлмен жазаланды.
Фернандо Алонсо, Кими Райкконен, Фелипе Масса – осы дәуірдің негізгі тұлғалары.
autoreview.ru
2010-жылдар: Mercedes, гибрид және Ферстаппен
2010 жылы Мерседес зауыттық команда ретінде қайта құрылып, гибрид дәуірін бастады.
2014 жылы 1.6 литрлік турбо-гибрид қозғалтқыштар енгізіліп, Льюис Хэмилтон мен Нико Росберг команданы алға шығарды.
2015 жылы Макс Ферстаппен – 17 жасында дебют жасап, F1 тарихындағы ең жас пилот атанды.
2019 жылы Netflix-тің Drive to Survive деректі фильмі F1 аудиториясын жаһандық деңгейде кеңейтті.
Getty Images
2020–2025: Жаңа дәуір – AI және теңдік
2020 жылы COVID-19 пандемиясы маусымды бос трибуналарда өткізуге мәжбүр етті, Роман Грожанның Бахрейндегі апаты қауіпсіздік талаптарын қайта қарауға себеп болды.
2021 жылы Хэмилтон мен Ферстаппен арасындағы шайқас Абу-Даби финалында шешіліп, голливудтық сценарийге ұқсас аяқталды.
2023 жылы Ферстаппен 19 жеңіспен абсолют рекорд орнатып, Ред Булл командалық басымдық танытты.
2025 жылы алғаш рет барлық командалар біріккен таныстырылымда маусымалды болидтерін көрсетті, ал жасанды интеллект жүйесі трасса шекараларын бақылауға енгізілді.
Getty images
Формула-1 – бұл тек жарыс емес, бұл инновация, аңыздар және адам ерік-жігерінің шыңы. 75 жылда спорт Фаринадан Ферстаппенге, отыннан электроникаға, рөлдегі механикалық берілістен жасанды интеллектке дейінгі эволюциядан өтті.
Arena Olimpbet-те спорттың ең жаңа және қызықты жаңалықтарын оқыңыз! Толығырақ мәліметтер, талдау және қажеттінің барлығы — сілтеме бойынша: arena.olimpbet