Қырғызстаннан Қазақстанға жеткізілетін автокөліктер саны соңғы жылдары айтарлықтай артқан
Kolesa.kz-тің мәліметінше, 2022 және 2023 жылдарды салыстырғанда, бұл көрсеткіш 38 есеге өскен. Сонымен қатар, Қырғызстан арқылы Ресейге де автокөліктер көптеп тасымалдануда. Алайда, алдағы уақытта бұл қарқын төмендеуі ықтимал.
Мұның негізгі себебі – Еуразиялық экономикалық одақта (ЕАЭО) электронды көлік құжатын енгізу. Қазақстанның Өнеркәсіп және құрылыс министрлігінің интеграция және халықаралық ынтымақтастық департаментінің басшысы Әділбек Бектібаевтың айтуынша, 2025 жылдың 1 қаңтарынан бастап Қазақстанда көлікті бастапқы тіркеу тек электронды техникалық төлқұжат (E-КТҚ) негізінде жүзеге асады. Бұл ереже ҚР Ішкі істер министрлігінің 2024 жылғы 7 қазандағы №743 бұйрығында көрсетілген.
Электронды техникалық құжаттың маңызы қандай?
E-КТҚ халықаралық талаптарға сәйкес автокөліктің кедендік рәсімдеуден өткен елінде беріледі. Егер автокөлік Қырғызстан арқылы әкелінсе, онда оның электронды құжаты сол елде рәсімделуі тиіс және бұл құжат ЕАЭО елдерінің деректер базасымен біріктірілуі қажет. Алайда, қазіргі уақытта Қырғызстанда мұндай жүйе жоқ, және оның енгізілуіне қатысты жұмыстар әлі басталмаған.
Қазақстанның дайындық деңгейі
Әділбек Бектібаевтың айтуынша, Қазақстанның электронды жүйесі қазіргі уақытта Беларусьпен интеграцияланған, ал Ресеймен интеграциялау жұмыстары аяқталуға жақын. Қазақстан ЕАЭО шарттарын орындауға бейілді екенін мәлімдеген.
Қырғызстан электронды техникалық құжат жүйесін енгізбегендіктен, 2024 жылдың қаңтарынан бастап Қазақстанға бұл елден автокөлік импорты тоқтауы мүмкін. Бұл мәселе автокөлік импорттаушылар мен сатып алушылар үшін маңызды өзгерістер әкелуі мүмкін.